Tijdens push-ups krijg ik last van me linkerbovenarmspier, hoe komt dat?

Ik heb 3 dagen lang 50-80 push ups gedaan en heb gister 1 dag rust genomen.
Nu doe ik push ups (merk dat ik vooruitga), maar mijn linkerbovenarmspier doet pijn.
Niet pijn van spierpijn, maar meer botpijn ofzo, wat is het probleem weet iemand dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meer rust nemen.

Het beste antwoord

Het probleem heet overbelasting. Eerst een tijdje rust houden, dan weer starten met (veel) minder push ups.
Als dat lange tijd achtereen goed gaat, kun je wat gaan opbouwen in frequentie.
Blijf je klachten houden, dan doe je het misschien domweg niet goed en zou ik advies vragen aan een trainer.